1) Înmatricularea la universitatea gazdă:
Primul lucru pe care îl aveţi de făcut este să vă prezentaţi la universitatea gazdă pentru a vă înmatricula.
Biroul Relaţii Internaţionale sau ERASMUS trebuie să vă completeze certificatul de confirmare a sosirii şi înmatriculării la universitatea gazdă, apoi să îl trimită prin e-mail Serviciul Mobilități academice al USM ( usm.international@yahoo.com ) în termen de o săptămână de la sosire.
Certificatul îl veţi păstra până la finalul stagiului dvs. pentru că trebuie să fie completat şi cu data încheierii perioadei de studiu.
2) Permisul de şedere şi asigurarea medicală:
Interesaţi-vă la universitatea gazdă ce aveţi de făcut în privinţa permisului de şedere (dacă aveţi dreptul la el) şi dacă este nevoie să aveţi o altă asigurare medicală decât cea făcută înaintea plecării din Moldova.
Contractul de studii Learning Agreement şi eventuale modificări ale acestuia:
Verificaţi dacă planul de studii, respectiv cursurile alese înaintea plecării, prezente şi aprobate în Learning Agreement, rămân aceleaşi şi de asemenea dacă totalul creditelor nu s-a schimbat.
În cazul în care apar modificări la contractul de studii, veţi completa tabelul din compartimentul During the Mobility al Contractului de studii (Learning Agreement), veţi lua aprobările de la universitatea gazdă şi apoi îl veţi trimite la Serviciul Mobilități academice al USM prin e-mail: usm.international@yahoo.com. Trebuie să precizaţi de asemenea numărul de fax sau adresa e-mail din ţara gazdă unde doriţi să primiţi acest formular aprobat.
3) Modificările de cursuri trebuie trimise în maxim o lună de la înmatriculare.
În cazul în care s-au produs modificări la acest contract şi nu aţi trimis contractul cu compartimentul During the Mobility completat, riscaţi să nu vă fie recunoscut nici un curs care nu a fost aprobat de facultatea dvs. de origine.