Înscrierea într-un program de doctorat este posibilă după trecerea examenelor de admitere care încep în fiecare an la 1 octombrie.

Dosarele de participare in copile scanate color trebuie să fie trimise la adresa Oficiului Doctorat si studii postuniversitare pe adresa, e-mail: lilia.spinu@usm.md, in perioada septembrie- octombrie.

Dosarul de candidat trebuie să conțină următoarele documente ( și traduceri legalizate  în limba  română sau într-o limbă de circulație internațională):

  1. Cerere de înscriere– Un document prin care candidatul își exprimă formal intenția de a urma studii de doctorat la instituția respectivă.
  2. Diploma de licență și diploma de master(sau echivalentul acestora) – Aceste documente trebuie să fie recunoscute de organele abilitate, pentru a demonstra finalizarea studiilor anterioare necesare accesului în programul de doctorat.
  3. Suplimentul la diplomă– Foaia matricolă sau transcriptul care însoțește diploma, detaliind cursurile urmate și notele obținute.
  4. Certificat de naștere– Copie scanată color a certificatului de naștere.
  5. Act de identitate– Copie scanată color a pașaportului (la cetăţenie dublă – ambele paşapoarte) cu termenul de valabilitate de cel puţin un an de zile;
  6. CV (Curriculum Vitae)– Un rezumat al experienței academice și profesionale a candidatului.
  7. Scrisoare de intenție– Un document în care candidatul explică motivele pentru care dorește să urmeze studii de doctorat, interesul pentru domeniul respectiv și obiectivele profesionale pe termen lung.
  8. Planul de cercetare/proiectul de cercetare– O descriere a temei de cercetare pe care candidatul intenționează să o abordeze în timpul studiilor de doctorat.
  9. Recomandări– Scrisori de recomandare de la profesori sau profesioniști din domeniu care pot atesta capacitatea candidatului de a urma un program de studii avansate.
  10. Dovada competențelor lingvistice– Certificat care atestă cunoașterea limbii în care se desfășoară programul de studii, dacă este cazul.
  11. Traduceri legalizate– În cazul în care documentele originale nu sunt în limba română sau într-o limbă de circulație internațională, acestea trebuie însoțite de traduceri legalizate.
  12. Orice alte documente specificate de instituție– Pot include formulare de înscriere specifice, portofoliu de lucrări (pentru domenii creative), etc.

 

Notă: Actele de studii vor fi apostilate/ supralegalizate în conformitate cu prevederile legislației în vigoare a statului emitent şi ale Republicii Moldova şi traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;

Este important ca toate documentele să fie pregătite conform instrucțiunilor și trimise în formatul solicitat (în acest caz, copii scanate color prin e-mail) în perioada menționată. Verificarea cu atenție a cerințelor specifice ale programului și instituției este esențială pentru a asigura o candidatură completă și corectă.

Adresa
Contacte
Toleranță zero corupției