Înscrierea într-un program de doctorat este posibilă după trecerea examenelor de admitere care încep în fiecare an la 1 octombrie.
Dosarele de participare in copile scanate color trebuie să fie trimise la adresa Oficiului Doctorat si studii postuniversitare pe adresa, e-mail: lilia.spinu@usm.md, in perioada septembrie- octombrie.
Dosarul de candidat trebuie să conțină următoarele documente ( și traduceri legalizate în limba română sau într-o limbă de circulație internațională):
- Cerere de înscriere– Un document prin care candidatul își exprimă formal intenția de a urma studii de doctorat la instituția respectivă.
- Diploma de licență și diploma de master(sau echivalentul acestora) – Aceste documente trebuie să fie recunoscute de organele abilitate, pentru a demonstra finalizarea studiilor anterioare necesare accesului în programul de doctorat.
- Suplimentul la diplomă– Foaia matricolă sau transcriptul care însoțește diploma, detaliind cursurile urmate și notele obținute.
- Certificat de naștere– Copie scanată color a certificatului de naștere.
- Act de identitate– Copie scanată color a pașaportului (la cetăţenie dublă – ambele paşapoarte) cu termenul de valabilitate de cel puţin un an de zile;
- CV (Curriculum Vitae)– Un rezumat al experienței academice și profesionale a candidatului.
- Scrisoare de intenție– Un document în care candidatul explică motivele pentru care dorește să urmeze studii de doctorat, interesul pentru domeniul respectiv și obiectivele profesionale pe termen lung.
- Planul de cercetare/proiectul de cercetare– O descriere a temei de cercetare pe care candidatul intenționează să o abordeze în timpul studiilor de doctorat.
- Recomandări– Scrisori de recomandare de la profesori sau profesioniști din domeniu care pot atesta capacitatea candidatului de a urma un program de studii avansate.
- Dovada competențelor lingvistice– Certificat care atestă cunoașterea limbii în care se desfășoară programul de studii, dacă este cazul.
- Traduceri legalizate– În cazul în care documentele originale nu sunt în limba română sau într-o limbă de circulație internațională, acestea trebuie însoțite de traduceri legalizate.
- Orice alte documente specificate de instituție– Pot include formulare de înscriere specifice, portofoliu de lucrări (pentru domenii creative), etc.
Notă: Actele de studii vor fi apostilate/ supralegalizate în conformitate cu prevederile legislației în vigoare a statului emitent şi ale Republicii Moldova şi traduse în limba română sau într-o limbă de circulație internațională;
Este important ca toate documentele să fie pregătite conform instrucțiunilor și trimise în formatul solicitat (în acest caz, copii scanate color prin e-mail) în perioada menționată. Verificarea cu atenție a cerințelor specifice ale programului și instituției este esențială pentru a asigura o candidatură completă și corectă.